Interjú Seffer Dáviddal az iskola on-line kommunikációjáról

Interjú Seffer Dáviddal az iskola on-line kommunikációjáról

2009-ben elkészült az új web-oldala az iskolának. Mit vártál tőle, mire számítottál mennyire sikerül tartalmakat generálni az oldalra?
Elsősorban az volt a célunk az új honlappal, hogy a friss információt minél gyorsabban eljuttassuk a szülőkhöz, tanárokhoz és a gyerekekhez. És természetesen az iskolánk bemutatása, de ezt a feladatot nagyjából a régi weboldalunk is el tudta látni.

Mennyire volt nehéz beletanulni az új oldal használatába technikailag?
Nagyon egyszerű kezelni. Még azok a kollégák is hamar megtanulták, akik nem használnak nap mint nap számítógépet. Egyedül a képfeltöltés kicsit időigényes.

Milyen visszajelzéseket kaptok az oldal kapcsán?
Nagyrészt pozitívakat. Elég kevés visszajelzésünk van, de azért kezdenek kibontakozni a vélemények.

  • Kollégák: Szeretik élvezik, használják.
  • Szülők: Akik rendszeresen nézik, azoknak nagyon tetszik. Többen szeretnének regisztrálni, és kommentelni, vagyis aktívan részt venni az oldal működésében.
  • Gyerekek: néhányan rendszeresen látogatják, páran inkább akkor, ha hallják, hogy van fenn valami érdekes. Elsősorban a képek érdeklik őket.
  • Külső visszajelzések: Több oktatási szakember is jelezte, hogy le vannak nyűgözve. Jöttek felvételizők, akiknek a honlap tetszett meg.

Viszont több helyről is jeleznek, hogy a honlap nem jelenik meg, vagy szétesik, szétcsúszik.
(Megoldásként javasoljuk mindenkinek, hogy használja a Firefox, Opera, Chrome, illetve az Internet Explorer (friss verziójú) böngészők valamelyikét - a szerk.)

Mennyire látjátok sikeresnek az oldal használatát a külső kommunikációs feladatok ellátásában? Vannak visszajelzések, hogy mennyire látogatják a szülők illetve a diákok?
Jelenleg a belső kommunikációs feladatok ellátásában segít nagyon sokat az oldal. Ami nekünk nagyon fontos, mert az iskolai programok gyakran változnak, és sok óraadó kolléga van. A szülőket továbbra is értesítjük levélben is a legfontosabb eseményekről.

Mennyire újszerű feladat a mindennapokat dokumentálni? Mi okozza a legnagyobb nehézségeket?
Ami nekem érdekesnek tűnik, az a bejegyzések hangvétele. A gyerekeknek a szülőknek, esetleg egymásnak írunk? Vagy az iskolát reklámozzuk? Ez még alakulóban van. Általában lelkesek vagyunk, de van olyan esemény, amiről kéne írni, de valahogy senki sem teszi meg. Ezeket általában magamra vállalom. Szeptemberben és októberben született pár nagyon jó blogbejegyzés, mindenféle témában. Sajnálom, hogy az év végén csak hírek születtek. Jó lenne, ha a blogok is jobban beindulnának.

Mik lesznek a jövőbeni fejlődési irányok az iskola online kommunikációja kapcsán?
Nehéz kérdés. Szeretném, ha szép lassan a szülőkkel nem kéne levelezni, hanem a honlapot látogatnák heti gyakorisággal. Mint ahogy az előbb említettem, jó lenne a blogbejegyzéseket szaporítani, és így képviselni az iskola véleményét a pedagógiában, adott esetben az oktatáspolitikában, vagy bármi másban.

Fotó: Rrrryan